Direktlänk till inlägg 17 juni 2011

I startgroparna...

Av Jenny - 17 juni 2011 00:59

Sista kvällen i Lima. Idag har både jag och Benny handlat ännu mer mat och lite köksutrustning. Sopat rent bussen igen, fyllt på vatten, försökt sortera in varor så smart som möjligt... Jag lär andra på det tusen gånger! Jag hoppas att det vi behöver är med och att vi inte glömt något avgörande i alla fall. Man ser jävligt mycket kul, mycket gott och en hel del (vad jag tycker) märkliga saker i mataffärerna...det är en hel del amerikanskinspirerat, direktimporterat och halvfabrikat här. Det mesta helt fyllt av socker. Saker du inte trodde var möjliga att sockra är sockrat. Det finns också en hel del konserver som är proppade med klassiska amerikanska "rätter". Tillexempel böner och korv. Jag berättade om upptäckten för Benny ,

"-vet du vad jag såg i affären....? sa jag med rynkade ögonbryn. - Du vet sådan där amerikansk skit med bönor och korv i samma burk!

-Ja, svarade han mig lite uppgivet - Det finns mycket äääckligt".


Gruppen verkar glad och förväntansfull, det är jag också även om jag just nu mest är trött. MEN, jag skulle tro att lite härlig mat och en god natts sömn innan vi ska upp i ottan imorgon råder bot på detta trista tillstånd!

Imorgon kör vi mot Ica och fortsätter till Nazca. Där kommer vi ha en trevlig välkomstmiddag på kvällen, lite lagom festligt med tacos och den dryck folk väljer att ta med sig för att inmundiga =)

Dagen därpå ska tillbringas i Nazca med bland annat en flygtur över Nazcalinjerna....! Hur häftigt är inte de då??

Om tiden har gått fort nu, jag har ju redan varit på resande fot i en vecka, så kommer resterande tre veckor förmodligen gå än fortare. Dagarna har en förmåga att rusa iväg när man ser nya saker, när man rullar fram tillsammans med trevligt folk och hittar på roliga saker, när man möter nya utamaningar...jag älskar utmaningar! De utmaningar jag råkar på nu är definitivt nya!

Jag är lite nervös för hur jag kommer klara höjdsjukan måste jag säga...jag hoppas att jag klarar mig lindrigt.

Det är otroligt skönt att veta att Benny är så satans rutinerad och duktig på att fixa dessa resor. Det är banne mig inte mycket som får honom att lyfta på ögonbrynen eller bli bekymrad. "Äh..det fixar sig alltid, inga problem vet du" säger han på sin sjungande och iiiiiiiii-iga bohusländska!

 Jag är inte ett skit nervös för hur detta ska gå.

Det löser sig, eller hur? Jag tror vi kommer få skitroligt! Alla i gruppen verkar som sagt var taggade och äventyrslystna


Mot Nazca!

 
 
kurd

kurd

26 juni 2011 20:24

haha intressant :D bönor och korv i samma burk :D

http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 2 augusti 2011 11:05

27 Juni   Hostel Palacio Real hade en otroligt lyxig frukost! Det fanns youghurt, till, vad jag tror i alla fall, allas lycka. Det var fantastiskt väder i Cusco, solen verkligen strålade! Vi var några stycken som tog oss en promenad upp till borg...

Av Jenny - 1 augusti 2011 22:13

Okej, ja, jag är ledsen, det börjar bli ett litet tag sedan nu som det faktiskt begav sig. Det är ju så mycket att göra hemma så...ja...det där med att hinna skriva är svårt nu också. Det har bara varit jobb, jobb, jobb sedan jag kom hem. Jobb och st...

Av Jenny - 20 juli 2011 08:09

24 Juni, Midsommarafton   Vi lämnade Chivay för att ta oss vidare till Puno. Benny hade misstankar om att det kunde bli smått besvärligt eftersom det ofta, väldigt ofta, är demonstrationer av modell värre i området kring Juliaca och Puno. Fattiga...

Av Jenny - 8 juli 2011 04:19

22 juni   Morgonen för avfärd och vidare klättring upp i Anderna anlände med vackert väder. Idag skulle vi passera denna resans högsta pass, 4910 möh! Jag satt bakom ratten! Det var en helt underbar dag, det var härligt att köra. Det är en uppmär...

Av Jenny - 6 juli 2011 04:28

20 Juni   Det var inte bara min lillebrors födelsedag idag, det var även en passagerare som fyllde år. Lillebror blev 23, passageraren blev 30! Efter frukosten gav vi oss av mot Arequipa. Från 0 meter över havet klättrade vi upp till...2400 möh...

Ovido - Quiz & Flashcards