Alla inlägg under juni 2009

Av Jenny - 29 juni 2009 23:42


JA, Metaltown var UNDERBART! Jag har inte orkar skriva om det här ännu, än mindre lägga upp bilder, men jag tror jag fixar det imorgon, så kika in igen då...

Nu blir det sängen, och upp imorgon för att köra lite, lite buss. 


puss!

Av Jenny - 26 juni 2009 09:24


ÄNTLIGEN! Idag är det Metaltown! Fan vad jag har längtat efter det här! Tack alla som har stått ut med mitt tjat om hur kul det ska bli...hoppas ni står ut med mitt tjat om hur roligt det VAR istället sedan :D

Nu bär det strax av ner mot platsen för detta event.  

Idag blir det Dead by April, Pain, Volbeat, Disturbed och Slipknot....

LYCKA!!!


Love you all! 

Av Jenny - 25 juni 2009 23:23

Jag sitter här hemma, har kollat tre avsnitt av "Life". Jävla bra serie. Har ätit en god laxrätt av något slag, mina första jordgubbar för i år, druckit te. Slöat.


Imorgon bär det av mot Göteborg...Frihamnen... Det ska bli heelt strålande roligt! Jag ska njuta så av all musik, all öl och alla underbara människor! 


Av Jenny - 24 juni 2009 21:30

Jag har spenderat lite tid i Erikstad med mina tre bröder. Mycket trevligt. Spelat "Killer", ett dartspel. Jag var inte bäst kan man ju säga men det blev bättre efter att vi hållt på ett tag och jag lyckades egenhändigt skaffa mig de fem poäng som krävdes för att bli "Killer". Kände mig lite nöjd.

På kvällen så drack vi lite whisky, jag tänkte "äsch vad tusan, jag kan testa". Jag är nämligen inte så förtjust i drycken. Men satan, den var skitgod! Jag blev helt chockad! Jag tyckte OM den!

Idag kom mamma och Alf hem från Grekland, bruna och lyckliga. De hade haft det galet bra. De hade med sig en whisky. Jag tänkte återigen, "varför inte?" Och vet ni, den var ta mig fan ännu godare! Den Marcus hade, heter Drumguish, den mamma och Alf kom med heter Highland Bird. Mild och god. Ojojoj, jag måste lägga vantarna på en sådan om jag kan! 


Jag måste visa så fina bilder jag tog på midsommarafton, vi sysselsatte oss med  lite med att skjuta slangbella och luftgevär.


 


Steve visade också upp samurajsvärdet han och Jim konstruerat. Steve har smitt klingan och Jim har gjort handtaget. Visst är det fint? Duger till att hugga ved med också fick vi konstaterat, eller i alla fall till att kötta kubbspelet! 


 

 Imorgon är det dags för en ny omgång inne i helvetshålet. Men men, får plocka fram min positiva sida... få se nu var i helvete lade jag den? Jag hoppas att jag får med mig den i fickan tillsammans med tålamodet och uthålligheten imorgon. Det ska allt gå bra. Tycker bara lite synd om mig själv. Den delen kan ju då vara bra att lämna hemma. Det är ju trots allt så att det är ett jobb och jag får fan vara tacksam för alla timmar jag får. Beggers can't be choosers. Så är det! 


kramar



Av Jenny - 22 juni 2009 23:56

Vända på dygnet, det är jag expert på. Ska upp klockan fyra, om fyra timmar. skickligt jobbat, inte sant?

Har varit uppe i Erikstad idag som sagt, mycket trevligt! Grillning med syskonen och farsan. Häärligt!  Imorgon är det jobb fram till två-tiden, sedan lite ärenden, min cykel bland annat, IGEN...kedjan hoppade, trots att skiten är ny. Så ska se om jag inte kan få den till en cykelverkstad imorgon. Sedan bär det iväg till Erikstad igen. Förhoppningsvis (!?) så får jag inget jobb på onsdag vilket betyder att jag kan ta en eller annan öl med de andra. Mycket trevligt! 


Pussar!

Av Jenny - 22 juni 2009 00:08

Imorgon är det dax att jobba. Det är kundservice som gäller, känns sådär. Jag gillar det inte men vad gör man?

Jag har något att se fram mot i alla fall, Marcus kommer hem imorgon, så jag ska upp till Erikstad för att träffa honom. Tanken är väl att vi ska ha någon slags grillning eller så, pojken har ju fyllt 21 nu. Ett par dagar för sent med firandet men ändå! Nu kommer han i alla fall äntligen!!




Av Jenny - 21 juni 2009 16:52


Idag är det städning som gäller.

Självklart startar jag Spotify. Idag är det gamla gubbar som skrålar ur min dator. Johnny Cash och Kris Kristofferson. Vilka texter... De är underbara.

 Det är lustigt hur barndomen kan färga ens musiksmak. Jag tycker detta är störtskönt. Det vet jag att brorsan tycker också. Kan det vara vår käre far som påverkat oss? Sanningen är ju dock den att det helt klart är bra musik.



                            The beer I had for breakfast wasn't bad

                                  So I had one more for dessert. 

                    Then I fumbled through my closet for my clothes

                               And found my cleanest dirty shirt



Av Jenny - 21 juni 2009 01:31



Fader Alkohol, du som är i dunken,

helgad vare din promille.

Tillkomme ditt rus. 

Ske din vilja,

så som i hjärnan, så ock i benen. 

Vår dagliga grogg, giv oss idag

och förlåt oss våra nyktra stunder,

trots att vi inte förlåta dem som  sålt oss mäsk.

Låt oss inte ha långa bakfyllor och fräls oss från AA,

ty fyllan är din, promillen och yrseln i evighet. 

Amen!


Ovido - Quiz & Flashcards