Alla inlägg under april 2010

Av Jenny - 23 april 2010 18:18

Fy, jag är nästan löjligt trött. Det ska bli en lisa att bara jobba över sommaren. Inte allt på en gång. Det är tur att det bara är en månad kvar. Mer orkar jag inte. Jag vet inte hur jag ska lyckas få ihop den här tentan tills på måndag. Känns smått oöverstigligt just nu. "Akta dig för att lägga allt för många järn i elden, den kan slockna" eller något i den stilen löd ett ordspråk jag läste. Tack som fan. Sparlåga tvingad till att driva en ässja där koxen snart är slut.

Av Jenny - 14 april 2010 20:01

Efter en lång men mycket givande dag är jag hemma och tyckte också att det var dags att byta bakgrundsbild från den vackra frosten till våriga, blomstrande krokusar!  

Av Jenny - 14 april 2010 05:36

Okej. Skönt. Eller? Ja, jo, lite. Jag är så uppe i varv att jag har svårt att sova. När jag sover så drömmer jag om allt jag ska hinna göra. Hjärnan jobbar hela tiden med utformningen av och bearbetning av alla fakta och konstruktionen av tentan som vi får på fredag. Vi har fått en fråga i förväg, den ger mig kalla kårar. Den är otroligt omfattande, det är mycket som ska in på en bra sätt på litet utrymme. Morgondagen lär gå åt till att börja med den tentafrågan som gäller Marcel Mauss och som främst är fokuserad på hans klassiker "Gåvan". Men dte är så mycket annat jag vill hinna med samtidigt! Vi kommer dessutom att ha föreläsningar under tentaveckan. Det gör mig lite irriterad. Det går ju åt en hel dag för mig när det är föreläsning. Jag hinner inte plugga innan och jag orkar knappt sätta mig och skriva när jag väl kommer hem. Föreläsaren är så otroligt intensiv men väldigt duktig och bra. Informationsflödet är enormt och han drar alltid över tid. Man känner sig....omtumlad nästan när man går därifrån därför att det var så massivt.

Idag har vi seminarium, jag och min grupp ska företräda Lévi-Strauss och strukturalismen, det är meningen att det ska vara något slags "rollspel" och att konferens ska hållas kring de olika teoretiska inriktningarna. Ska bli spännande men känns svårt samtidigt. Man måste ha koll på ALLT för att kunna försvara och kritisera. Geeeez Louise!

Ovido - Quiz & Flashcards