Alla inlägg under augusti 2009

Av Jenny - 24 augusti 2009 10:49

Okej, nu är jag ganska nyvaken och irriterad. Det är lätt att bli det, när man är nyvaken. Kaffet har ännu inte hunnit göra sin verkan och jag sitter och kollar min mail. Där har jag fått reklam från Ellos. Jag handlar aldrig någonsin där, har aldrig någonsin handlat där. Varför får jag då nyhetsbrev?? Och varför står det att jag prenumererar på det? Jag försökte genast göra något åt det. Det fanns en fin liten länk "vill du säga upp din prenumeration, klicka här" vilket jag gjorde. Då säger den fan att eftersom jag inte handlat något så FÅR jag inte säga upp breven på det viset utan måste gå via kundtjänst. Vad är det för satans FASONER? Men men t'nkte jag, jag tänker inte ge mig, det är ju det Ellos vill, att jag ska ge upp i hopp om att ETT nyhetsbrev till ska få mig att vilja handla något hos dem. Så, jag fortsatte min strävan, att skicka ett mail istället.  När allt är klart, jag klickar på "nästa" så säger den "eftersom det är första gången du skickar en fråga via mail så måste du registrera ditt namn och bostadsadress." DÅ blev jag förbannad istället. Så de vill alltså ha min bostadsadress istället då? Så att de kan skicka ickemiljövänlig men dock RIKTAD reklam till mig som en liten lapp om "ingen reklam tack" kan åtgärda, just för att den är riktad? Då tar jag hellre ett mail ibland men jag tycker ändå att det är dålig stil att man inte bara kan "jag vill inte vara med på er utskickslista längre, tack så mycket" .

Av Jenny - 18 augusti 2009 22:32

I don't know about you, but I practice a disorganized religion. I belong to an unholy disorder. We call ourselves "Our Lady Of Perpetual Astonishment."

Detta kommer från en av Kurt Vonnegut's böcker. Jag tycker det är härligt uttryckt=)

Av Jenny - 16 augusti 2009 23:26

Jag har lite äldre bilder här också nu, lite alltmöjligt som sagt=)


Jag var ju på dop för ett tag sedan, Viggos dop, ute på Rörö. Det var väldigt vackert där ute och roligt att träffa alla människor!


Detta är själva ceremonin, som synes =)



Jag stod på verandan och pratade med Ulrikas farmor, en otroligt rar liten dam, någon tog visst kort på det, som jag nu fått. 


 

 Kristian hade hjälpt mig till en kopp te. Det blev många sådana! Det Blåste något otroligt där ute, inte så konstigt kanske! Två timmars färd ungefär ut i Göteborgs skärgård som vi befann oss!


 

Visst är det vackert här? Jag skulle lätt kunna spendera en vecka eller två här ute  och bara göra...ingenting! Andas och njuta av stillheten! 


Förra helgen så hade vi lite grillning hos farsan. Det kom allt en del folk, väldigt roligt måste jag säga! Kort varsel som det var för de flesta! 

 

Att ta kort på folk som tar kort, det kan faktiskt vara ganska kul :P


 

Brorsan och....de lyckliga tu som gifter sig nu i veckan! 


Dagen efter detta  åkte jag med brorsan upp till Stockholm då, jag har ju just varit ledig en vecka som bekant. Här satt vi i...måndags och drack cappuccino från Filicori.

 

 Jag är väldigt förtjust i den här utsikten. Jag gillar Stockholm!



Detta var nog i tisdags. Jag gick runt i stan och såg mig om medan jag väntade på att Marcus skulle sluta jobba. Detta är utsikt över Djurgården med Gamla stan bakom mig. Djurgården är väldigt vackert=)



Det är fullt av dessa typer av gränder i Gamla stan, det är så tokmysigt! Skulle vilja bo i allt detta! Ska bara bli miljonär först .... :P



 

Det var ganska mycket av det dåliga vädret även i Storstaden. Detta är ute i Fruängen, jag tyckte det såg så fräckt ut med den mörka, mörka himlen bakom det vita huset.

 

Det kom även lite hagel här men långt ifrån lika mycket som i Trollhättan. Här låg det ju drivor kvar i Skoftebyn fortfarande när jag var där igår. Hans hade till och med fyllt en balja med det och använde som "ölkyl". 


 

Igår var det alltså kräftskiva hos Hans och Mia, det var mycket trevligt! De hade satt upp ett tält på gräsmattan, riktigt trevligt! 


 

Ja, det var en trevlig kväll, även om det tog en stund innan min akläder torkade! Jag cyklade dit...i regnet...Jag höll visserligen paraplyt i ena handen så jag blev inte blöt i nyllet i alla fall men...byxorna ska vi inte ens prata om! Likadant var det på väg hem på kvällen men då bekymrade jag mig inte om att försöka skydda mig från regnet, jag skulle ju ändå hem. Väl hemma och iförd torra kläder så lade jag mig i sängen med datorn på magen och kollade på att avsnitt av True Blood. Otroligt bra serie!


Imorgon är det dags att börja jobba. Jag kan ju inte påstå att jag är speciellt sugen på det.... Jag får ha kommande helg som lockbete!

Av Jenny - 14 augusti 2009 16:38

Ja.... så var det fredag. Veckan har gått rasande fort. Mycket fortare än jag hade velat. Det känns som om jag inte har haft varken tid eller ork att göra allt jag skulle vilja göra. Det finns så mycket jag vill göra...så mycket jag längtar efter att göra. Just nu känner jag mig inte alls speciellt sugen eller laddad inför höstterminen. Jag borde väl vara glad för att jag kom in antar jag? Det finns så mycket annat jag har lust till att göra just nu istället. Att planera skiten förstör ju halva om inte hela nöjet. Jag känner mig fastlåst. Hur kan jag vara det när jag egentligen bestämmer  över mitt eget liv? Bestämmer jag inte över mitt eget liv? Om inte jag gör det...vem gör det i så fall?


På måndag börjar jag jobba igen, jag upptäckte till min fasa att jag fått fredag eftermiddag på TP....jag trodde att jag skulle slippa den där skiten nu äntligen! Jag förstår inte varför??? Skolan börjar redan 1 Sept. Så, ingen rast ingen ro. Bara denna veckan. Det har varit en bra vecka i alla fall och nästa helg är det bröllopsfest som gäller,det ska bli väldigt trevligt, kan inte tro annat i alla fall =)

Bio

Av Jenny - 11 augusti 2009 23:24

Idag har jag vandrat omkring i stan igen. Druckit mer av Filicori's underbara cappuccino och i en undanmanöver från regnet fikat lite på Stockholms Stadsmissions café på Stortorget. Där satt Lars Lejonborg och fikade vid bordet intill mitt. Regnet öste verkligen ned, det var lite småmysigt att sitta där och kika ut på människor som sprang upp och ner i gränden utanför. Senare träffade jag Marcus som idag jobbat lunch. Vi tog en öl på Järnet och drog sedan till Hötorget och skaffade biobiljetter till "Public Enemy",  tog en till öl innan den började. Filmen var bra, jag gillade den!


Imorgon skulle det bli liknande skitväder som idag, så vi kommer nog handla oss massa god mat och ha en härlig kväll här hemma. Mysigt!


Av Jenny - 10 augusti 2009 23:44

Jag ska inleda med att säga att bilder kommer att infogas/läggas upp när jag kommer hem. Jag har inte med mig kabeln till datorn-telefonen för att kunna lägga över dem.


Nå, jag befinner mig alltså i Stockholm nu, som utlovat. Det känns underbart med ett miljöombyte. Jag har bara gått runt och myst idag. Åkte med Marcus in till stan när han skulle till jobbet. Vi åkte i god tid, så vi gick runt och kikade lite först innan han började. Köpte var sin Cappucino och för första gången någonsin så tyckte jag att kaffe var GOTT! Den var rent HIMMELSK! Önskar att den haft dubbla storleken....! Undra om jag kan be om det imorgon....

Det är skönt att  vara här! Jag spasterade runt i Gamla stan. På stortorget satt Jamie Oliver och stoppade munnen full med mat samtidigt som han blev fotograferad av vad jag antar var hans team.

Jag gick sedan runt, kollade i skyltfönster och på människor,  köpte mig en glass och satte mig nere vid vattnet med fin utsikt över Slussen och Söder. Underbart! Efter det gick jag till Munkbrohallen, köpte lite härlig mat som jag nu ska laga till. Marcus kommer hem snart så det ska snart vara klart. Det blir härliga fläskkotletter med hemmagjort potatismos!  Smaskens!

Av Jenny - 6 augusti 2009 14:41

Snaaaart är jag ÄNTLIGEN klar med att stå här inne på TP....Fyra veckor....det känns som att tiden gått ganska fort ändå, även om den varit till största delen fylld med en lätt eller svår ångest inför det här stället, jag avskyr det. Nu är det dock bara eftermiddagen idag, och morgon/förmiddag imorgon som är kvar utav vad som till en början syntes mig vara en evighet här. Imorgon hoppas jag på att det är fint väder så att vi kan åka motorcykel hela gänget. Det vore underbart att bara blåsa av sig allt! på lördag ska vi samlas hos pappa för grillning och på söndag hänger jag med lillebror upp till Stockholm. Jag är LEDIG nästa vecka!! Herregud...så skönt det ska bli! Första ledigheten sedan förra sommaren, då jag väl var ledig en vecka? Jag minns inte men inte var det mycket mer än så. Brorsan har lovat mig massa god mat så jag känner mig hungrig bara jag tänker på det! Härligt det är med en bror som är kock! Hoppas det blir vackert väder hela nästa vecka! Det vore underbart att dra runt i Stockholm och glo i solen. Käka en glass, kolla båtar, promenera på Djurgården. Skansen kanske? Jag älskar Skansen! Det är så fridfullt på något vis trots att det ofta är mycket folk. Strosa i gamla stan och längs Drottninggatan....Ta en öl i solen... Härligt!

Av Jenny - 5 augusti 2009 22:32


When I see the sea once more, will I have seen the sea or will the sea have seen me?



Ovido - Quiz & Flashcards