Alla inlägg under oktober 2010

Av Jenny - 23 oktober 2010 01:18

Det var minst sagt ett tag sedan jag skrev här. Inte för att jag plötsligt vet vad jag ska skriva eller för att jag i övrigt lidit av skrivkramp eller ett händelselöst liv icke värt att berätta eller pladdra om utan kanske just för att det ständigt händer saker och jag vet inte vad eller hur eller....ja...vad tusan skriver man?

Jag har haft en underbar sommar och en härlig höst, fylld med människor jag tycker om. Festivaler och för ett tag sedan en resa, till Turkiet. Snart ska jag ut på äventyr igen. Jag ska till Malawi. Jag ska hälsa på en nära vän som vistats där nere ett tag nu och arbetar som ssk på ett sjukhus. Hon är så cool. Hon är så modig och duktig och jag är så grymt imponerad och stolt över henne. Det ska bli underbart att träffa henne och få umgås med henne. Att se det hon ser, att känna dofter, stanker, värme, torka, fukt, höra människors röster, se deras ansikten, se deras lycka, se deras sorg, se deras mod och tapperhet. Det kommer bli en otrolig upplevelse, det är allt jag vet. Jag sa få en glimt av hur hennes vardag ser ut och för det är jag tacksam, även om jag sålt min själ till Satan för att kunna åka dit. Fast det klart, finns det någon som tvekat kring vem min själ tillhör ;)

Jag kan lika gärna köra loppet och se vad som händer. Som Bertil skrattandes sa; Du är den enda jag vet som tänker lura Satan och försöka sälja din själ till honom två gånger. "HAHA!!!! Jag har redan sålt den till dig!! LUUURAD" Dubbelfail! Äsch...vadå? Man lever bara en gång, eller kanske inte men jag kommer bara leva en gång just NU i alla fall. När jag föds igen så kommer det ju vara en annan tid, en anna plats. Förmodligen. Kanske. Vem vet? Till Malawi ska jag i alla fall =)

Ovido - Quiz & Flashcards