Alla inlägg under december 2010

Av Jenny - 2 december 2010 17:22

Hur kommer det sig att städer ( i alla fall det lilla jag sett av dem längsmed västkusten) söder om Göteborg är så mysiga och vackra? Malmö, Landskrona, Varberg, Halmstad...Det är vacker arkitektur, det är små parker, det är fina inslag i byggnaderna av mönster, söta små torg...Hm...och varför känns det konstigt att vara ensam efter att man varit omgiven av folk i några dagar? Varför vänjer man sig så fort? Saknar husdjur gör jag också.

Jag vill göra tusen saker samtidigt. Jag vill ut och resa, ut i världen, prata med folk, se mig om...samtidigt vill jag skaffa mig ett lastbilskort, stänga in mig på ett universitet och skriva avhandlingar och diskutera religion och socialantropologi med kollegor, ge mig ut på fältstudier, köra buss över hela världen, skaffa ett hus ute i skogen som jag kan banka på, måla på och hugga ved till. Svära över gräs som växer för snabbt och grusgångar som behöver nytt grus, Så blommor och odla mat. Ibland vill jag bara ha en kram.

Försök sy ihop det du..!

Ovido - Quiz & Flashcards