Alla inlägg under juli 2009

Av Jenny - 29 juli 2009 21:22


Man får ju helt enkelt lova att passa på när regnet inte öser ner. Motorcyklarna behöver luftas och så även jag. Lufta huvudet på alla tankar och på allt tjat man utsätts för hela dagarna. Det är en lisa för själen att få sätta sig på motorcykeln och endast låta vägen under sig existera. 


Jag brukar åka med pappa, mamma och Alf och passade, igår faktiskt, på att ta kort på dem. Då hade de tre musketörerna varite nere på Bike där mamma och Alf inhandlat en till mc. En BMW av något slag :P Tydligen väldigt bekväm att åka på.

 
 


Här kom de till mig på torget och gjorde mig nästan grön av avund och längtan. Men jag fick ju ut och åka idag ialla fall! Härligt!


 


Fina cyklar båda två. En Transalp och en Intruder =). Häärligt! Jag vill att mitt mc-kort ska vara klart NU...och jag önskar jag hade råd med en egen cykel.... men men....en dag.....en dag....

Av Jenny - 25 juli 2009 23:39

Kvällen är tyst. Natten är tystare... Natten ser men är blind. Natten omsluter men utestänger. Natten är mörk. Natten dömer inte. Natten är min vän. Natten pratar inte med dig, den låter dig tala till den. Den lyssnar alltid. Den finns där, utan att du ber om det, du kommer inte undan den. Den tar dig i besittning. Natten hör hur jag tömmer mina tankar över den.

Av Jenny - 24 juli 2009 19:38

Jag är väldigt sugen på att gå på Way out West... Undra om jag inte kan få det till stånd på något vis. Det var visst mer bra musik där än vad jag insåg att det skulle vara. Än vad jag i min förutfattade mening trodde att det skulle vara. Jag är sååå sugen på festival igen!


Jag sitter här hemma, framför datorn (förvåningen) och klurar på lite allt möjligt. Jag har en ångande kopp te brevid mig. Var nyss till affären, hittade en liten glasburk med grekisk honung, kändes lite kul att testa. Får väl se om den smakar grekland, hur nu det smakar. Timjan och något mer enligt etiketten i alla fall. Jag hittade första delen av Tarantinos Kill Bill som jag tänkte avnjuta tillsammans med lite äpplepaj som just nu står i ugnen. Kanske ett glas vin också? Sedan blir det nog till att läsa en bok av Terry Pratchett som Arvid varit gullig och försett mig med. Den är helt fantastisk! Tyvärr orkar jag inte läsa så mycket på kvällarna, så det går långsammare än vad det brukar och jag egentligen vill. Jag läser en hel hög med böcker samtidigt. Har svårt att bestämma mig. Jag tröttnar och hittar något annat som tilltalar mig...tills jag tröttnar. Pratchett är dock svår att tröttna på. I alla fall den här och den förra jag läste. 


Jag var och kollade på den nya Harry Potter-filmen i onsdags tillsammans med Martin, Maja, Maria och Elias. Den var bra men....ja...hm...lite tam? Den var fylld med hemskheter och spänning men på något sätt fattades "det där".  Passionen kanske man kan säga. Den hade absolut sina ljuspunkter och är definitivt sevärd. Jag ser fram mot nästkommande film. Det gör mig inget om de delar upp den sista boken i två filmer, vilket jag har hört rykten om. Jag förstår att det självklart måste ligga kommersiella intressen bakom det hela också men jag betalar faktiskt hellre för två filmer till, som är välgjorda och grymt bra. än en film där man försökt tränga in så mycket som möjligt så att man knappt känner igen handlingen.


mmmmm det börjar dofta äpplepaj från mitt kök! Härligt!!! Då är det strax dax för filmen också... undra om jag inte ska krypa upp i sängen med datorn i knät och riktigt gotta mig  =)

Av Jenny - 24 juli 2009 16:08

Så där ja. Två veckor avklarade. Två veckor kvar. Nu är det helg...herregud vad jag har längtat!

Av Jenny - 23 juli 2009 08:26

Tyvärr är det ju så att jobba, det måste man. Men jag känner att det börjar tära på mig nu. Jag har ju inte varit ledig något sedan förra sommaren, då jag ju knappt var ledig då heller.

Jag vet, det är en självvald situation då jag valt att studera...men herregud vad jag inte har lust attgå utanför dörren mer idag. Eller i alla fall inte förrän framåt ett...och då vill jag nog åka till pappa och köra mc om vädret tillåter, annars vill jag åka upp till mamma och Alf och kolla in deras nyrenoverade badrum. Som allt annat där Alf är inblandad så kommer det bli strålande vackert och förmodligen husets finaste rum. 

Inget av detta kommer jag dock att kunna göra idag. Jag har varit uppe nu och kört en tur fram och tillbaka till Upphärad. Nu ska jag sova en stund till, jag är så trött. Sedan ska jag upp och jobba eftermiddag på TP. Det är det värsta passet, med min tur, så har jag ju naturligtvis det passet tre dagar av fem. Det är INTE likt mig att faktiskt inte ha det på fredagar. Det hade varit typiskt mig. Så hade jag det hela förra sommaren men i år så slutar jag tidigt på fredagar. Lucky me =)

Nej...lite mer att pyssla med på TW, sedan är det sängen ett par timmar till.

Av Jenny - 21 juli 2009 22:08


Det har varit en underbar helg verkligen! Det hade visserligen kunnat vara bättre väder men, som Bertil sa; "Utan regn, inget Fallens dagar. Annars så skulle det ju inte finnas något vatten i fallen!!"  Han är sååååå fyndig den pojken!

På lördagen, vid halv åtta tiden, så anlände väl den siste deltagaren. Hans resa är i sig värt ett helt eget inlägg. Bara det att han kom hit ner ända från Kalix är ju....hm..ja...asroligt! Men så är han ju lite roligt ihopkommen också! Han var bara ett dygn försenad. Inte så farligt för att vara norrlänning! Strandad på grund av olika orsaker, där alkoholen är ett stort element, i Sthlm i ett dygn. Missade tre avgångar nästa dag och höll på att missa den fjärde också. Men, ta mig fan, han kom med tillslut och jag och Arvid hämtade upp den stackars trasiga pojken på stationen...

Vi samlades hela högen hemma hos mig, Sett, DM, deras son Kevin, Lady, MP, LP, Bertil, Janne och Arvid. Jag tror att jag minns alla nu :s?

Marcus var med på ett hörn, så tillvida att han var med över telefon till och från. 

DM hade med sin omtalade specialare. Vodka-Vicks Blue. Vicks Blue upplöst i vodka, upphällt i en spolarvätskeflaska.


Arvid poserade snällt :D

Visst har det PRECIS rätt färg? Han brukar tydligen få ha sin sprit ifred....undra varför?? Han fick då inte ha den ifred denna sköna afton. 



Eftersom det var pissväder och vi ändå hade så grymt trevligt här hemma så var vi här det mesta av kvällen i alla fall. Någon gång på natten så stack de flesta av oss in till stan, hittade oss ett ölhak och satt där och snackade och hade trevligt.

Här har vi Marre (Lady), Janne (Gecco) och MP (Dalle)


Arvid och Per-Olof (LP)


Det fick bli taxi hem, en mycket trevlig förare vill jag minnas! Sedan satt vi väl här allihopa och fortsatte konsumera intoxicerande drycker. Vi lyssnade på musik...sjöng? .....vi pratade...och eh...ja...sedan sov vi väl antar jag?


Jannes första kommentar på  morgonen var "Herregud...det är för ljust för å vara vaken.....uuuuuurrrrghhhh"

Arvid har avlagt nykterhetslöfte.....Det tror jag ju lite si och så på...eller, snarare inte alls. 


Det var en sanslöst rolig helg. Jag hoppas att vi alla kan träffas igen! 


Av Jenny - 18 juli 2009 14:53


Idag anlände de två första ur TW-gänget till Trollhättan. Vi gick ut på stan och kikade lite och kollade in ett av fallpåsläppen, ganska mäktigt faktiskt. 


Duh, nu är det tomt.....


 

Vackert som fan! 


 

EN öl...eller två måste man ju ha efter att ha sett något så fint! Här har vi Dalle och Malle. Eller MP och Evil, Eller EP och Lady eller....hm...M och MP? haha



Av Jenny - 16 juli 2009 23:57



Min älskade lillebror känner sig ignorerad.  Jag tillägnar dig hela detta inlägg Marcus.

Jag älskar dig men du e ju fan i Stockholm när det händer grejer här hemma. Jag pratar med dig, ofta och länge. Du finns med i många av mina tankar och diskussioner. Vi ligger på en våglängd båda två där vi känner av och förstår varandra på ett sätt där ord inte alltid behövs eller där vi uttrycker och säger samma saker, helst samtidigt. 

You know it, I know it, WE know it. Right?


Love you to bits!

PUSS!!!

Ovido - Quiz & Flashcards